torsdag 3. april 2014

7-er eller 4-er?

Noen ganger blir jeg sittende å klø meg i topplokket når jeg puncher inn nedbørskjema. Grunnen til dette kan være at enten nedbørstypen eller nedbørsmengden er markert utydelig. Som for eksempel i bildet under, som er fra den værstasjonen jeg holder på med for tiden.

7-tall og 4-tall i skjønn forening
Det er ikke så aller lett å se forskjell på 7-ern og 4-ern i dette tilfellet. Og meteorologen som gikk over skjemaet i ettertid er enig med meg.

"4-tall eller 7-tall?"
Men, etter å ha punchet noen år begynner man å skjønne tegninga, og å se forskjell på disse 4-erne og 7-erne blir enklere. Det er heller ikke alltid det er observatøren sin feil at det kan bli slurvete, noen ganger er det rett og slett pennen.

"Hadde så vond penn!"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Buss, tog, bil eller fly? Hva gir klimaet mest bry?

Når man reiser på ferie eller jobbtur, er det flere hensyn å ta når det gjelder valg av transportmiddel. Hvor mye bagasje har man? Hvor mang...