torsdag 4. juli 2013

Hemliga tordenlådan

I inlägget "Sommarjobb Meteorologisk institutt!" fick vi en kommentar till den sista bilden. 

"Og hva inneholdt så esken ??"










Ja, vad innehöll den? Den innehöll bland annat en observation som vi tyckte var väldigt kul. Det var hagel hela dagen.. Kan det inträffa? Har ni vart med om att det haglar en hel dag? Hade observatören rätt?



Utöver detta fann vi ett brev från 1882 och vi blev genast exalterade. MEN vi kunde inte läsa vad det stod och då blev man ju lite lätt frustrerad. Hjälp oss:)



3 kommentarer:

  1. Den der var ikke lett å lese, men hagle en hel dag, neppe.... Be Maria tyde...

    SvarSlett
  2. Herr professor....

    Herved har jeg den ære at sende Dem for...veis iagtagelsene for 1881. Iagtagelsene har ikke blitt anført(?) av undertegnede, da jeg har været borte på reiser. Herr handelsmand Aasen(?) .... har udfylt skemaet for mig, og han er villig til at forestå iagtagelsene f..... Da jeg skal flytte herfra(?), er det bedst De sender skema til overnevnte Aasen(?). Hvis de ikke har nogen iagtager fra(?) det nye sted, som jeg nå skal ...flytte, er jeg villig til at sende Dem beretning ved årets udgang.

    Omtrent :)

    SvarSlett
  3. Hej Anonym, så kul! Så bra du är på att tyda. Vi får se ifall det är någon annan som kan hjälpa till med frågeteckena så har vi hela brevet:)

    SvarSlett

Buss, tog, bil eller fly? Hva gir klimaet mest bry?

Når man reiser på ferie eller jobbtur, er det flere hensyn å ta når det gjelder valg av transportmiddel. Hvor mye bagasje har man? Hvor mang...